Ekspresowe pralinki na DZIEŃ MĘŻCZYZNY





Drogie Panie, przybywam dziś do was z ekspresowym postem ratunkowym. Pamiętacie? Jutro DZIEŃ MĘŻCZYZNY. Dosyć młode i chyba jeszcze mało popularne u nas święto. Osobiście nie mam nic przeciwko. Mam w domu dwóch mężczyzn, z których ten młodszy o swoim święcie przypomina mi regularnie od tygodnia. Ale jeśli wy nie macie takiej przypominajki i zwyczajnie wyleciała wam z głowy jutrzejsza data, możecie jeszcze pobiec do sklepu po ciastka oreo, serek Philadelphia i przyrządzić bardzo szybkie i bardzooo dobre pralinki. Zrobienie ich zajęło mi dosłownie kilka minut i choć nie są szczytem cukierniczej sztuki, to w smaku… pychota. Moi mężczyźni nie mogli się powstrzymać i spróbowali już dziś. Puszka ma już prześwity, więc chyba smakują:)




Przepis znalazłam w książce DIY Żyj pięknie (wydawnictwo Egmont), o której już wkrótce napiszę na blogu osobny post.
Kuleczki są bardzo proste i nie trzeba ich piec. Mieszacie tylko trzy składniki i tyle:)




Przepis:
36 ciastek oreo
Opakowanie serka Philadelphia
Opcjonalnie migdały
Ulubione dodatki do obtoczenia pralinek (orzechy, wiórki kokosowe, kolorowe posypki)

Wykonanie:
Rozdrabniamy ciastka blenderem, dodajemy do nich serek i dalej miksujemy. W przepisie tego nie ma, ale ja dodałam sporą garść zmielonych orzechów laskowych i migdałów. Wyrobioną masę wkładamy na pół godziny do lodówki. Po schłodzeniu formujemy pralinki. Autorka przepisu do każdej czekoladki wkładała migdał. Ja pominęłam ten etap ze względu na dodatek mielonych orzechów i migdałów. Gotowe pralinki obtaczamy w ulubionych dodatkach. Ja użyłam zmielonych orzechów, migdałów, gorzkiego kakao i czekoladowych wiórków. Moim mężczyznom najbardziej smakują obtoczone w orzechach.

Pralinki przechowujemy w lodówce. Smacznego:)



1 komentarze:

  1. Uwielbiam praliny domowej roboty! Te wyglądają wyjątkowo smakowicie, warto zrobić je w domu. Myślę, że wiele podobnych, równie smakowitych przepisów można znaleźć na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/ Ostatnio często tam zaglądam i zawsze znajdę tam coś pysznego dla siebie i swojej rodziny:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad