MAKS POZNAJE ŚWIAT - KATARZYNA ZYCHLA


Świat Maksa, to ciesząca się dużym powodzeniem wśród dzieci seria wydawnictwa Skrzat, o przygodach pewnego zabawnego hipopotamka. Seria przeznaczona jest dla dzieci od drugiego roku życia.

Kim jest Maks? To przesympatyczny, mały hipopotamek, który jest niezwykle ciekawy świata. Wiadomo, że jako jeszcze małe zwierzątko, nie potrafi sam sobie odpowiedzieć na nurtujące go pytania.  Pomoc nadchodzi wtedy ze strony mamy i wielu przyjaciół hipopotamka.

Do tej pory w serii ukazały się następujące tytuły: Maks i przyjaciele, Przygody Maksa, Maks poznaje świat, a już nie długo ukażą się kolejne części przygód Maksa pt. Zabawy Maksa i Maks i niespodzianki.

Dzięki uprzejmości Wydawnictwa Skrzat trafiła w moje ręce, a raczej w ręce mojego syna książeczka Maks poznaje świat, która od razu zrobiła w naszym domu furorę. Piękne, kolorowe i jakże wyraziste ilustracje, na dobrej jakości papierze, tekst napisany dużą czcionką, zaznaczoną kolorowymi akcentami, to niezaprzeczalne walory tej książeczki. Najbardziej zdziwiło mnie jednak i pozytywnie zaskoczyło, że do tej stosunkowo niewielkiej publikacji autorce udało się przemycić tyle edukacyjnej treści. Maluch czytający lub słuchający przygód Maksa, może się dowiedzieć z trzech krótkich historyjek, dlaczego pająk nie przykleja się do swojej sieci, jak dziecko może samo pobawić się w pajączka i zrobić własną pajęczynkę, skąd się bierze tęcza i jak można zrobić jej namiastkę na swoim podwórku, a wreszcie dlaczego księżyc tak mocno świeci,  nie zważając, że nie daje nam spać. Przyznacie, że to całkiem spora dawka wiedzy jak na trzydziestodwustronicową, bogato ilustrowaną bajeczkę.

Cała seria wnosi do świata dziecka mnóstwo koloru i pozytywnych emocji. Już samo patrzenie na uśmiechniętą buzię Maksia powoduje, że i na twarzy mojego synka i mojej również pojawiają się szerokie uśmiechy.

Serdecznie polecam i dodam, że książeczka znajduje się w tej chwili w bardzo promocyjnej cenie w księgarni wydawnictwa (http://www.skrzat.com.pl/index.php?p1=pozycja&id=1250).

Już wkrótce: 

 


Autor: Katarzyna Zychla
Tytuł: Maks poznaje świat
Ilustracje: Agnieszka Filipowska
Wydawnictwo: Skrzat
Rok wydania: 2012
Stron: 32
Oprawa: miękka, szyta
Kategoria wiekowa: 2+

Za możliwość przeczytanie i zrecenzowania książeczki, serdecznie dziękuję Wydawnictwu SKRZAT


13 komentarze:

  1. ciekawa książeczka dla najmłodszych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak cała seria jest bardzo ciekawa. W ogóle jestem pod wrażeniem wydań książkowych dla dzieci:):)

      Usuń
  2. Moim dzieciom na pewno by się spodobało, musimy się za nią rozglądnąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie tak. Ta seria ma wiele zalet. Jest pięknie wydana, mądra, a do tego tania:)

      Usuń
  3. Wstyd przyznać, ale o Maksie jeszcze do tej pory nie słyszałam :) Tylko nie wiem, czy spodobałaby się ta książeczka mojemu dziecku, bo ostatnio jest na etapie lokomotyw, pociągów i "Tomka" :) Ale już wiem, co mogłabym kupić synkowi mojej kuzynki, który niedawno skończył dwa latka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihih Tymek też ciągle chce czytać "Lokomotywę" Tuwima, a i słuchowiskiem Fronczewskiego też nie pogardzi. Za to Z Tomkiem ostatnio mu przeszło i całe szczęście, bo nie dał sobie założyć nic innego tylko bluzę z tą lokomotywą:)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Hihihihi nie, dlaczego? Całkiem przyjemnie tak się cofnąć do czasów dzieciństwa:) Pozdrawiam

      Usuń
  5. hmmm dlaczego pająk nie przykleja się do pajęczyny - trzeba będzie sprawdzić

    OdpowiedzUsuń
  6. Julio - pozdrawiam, dziękuję za piękną i bardzo rzeczową recenzję :)Maks zaistniał dzięki mojej młodszej Córce Marcie, dla której wymyślałam wieczorne opowiastki o sympatyczym hipciu. Cieszę się, że wiele dzieci miało już okazję go poznać, a nawet bardzo polubić. To dla autorki zawsze ogromna radość. Katarzyna Zychla

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niezmiernie mi miło, że zawitała Pani w moje skromne progi:)
      To ja dziękuję za książeczki, które mojego syna wprowadzają w tak cudowny świat:) Prosimy o więcej:) Pozdrawiam

      Usuń
  7. Te książki to porażka, tandetne jak i autorka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na swoim blogu akceptuję tylko konstruktywną krytykę i bardzo proszę o uszanowanie moich zasad. Po pierwsze, jeśli krytykujesz, uzasadnij. Stwierdzenie, że książka jest tandetna w żaden sposób nie wyjaśnia twoich zarzutów. Po drugie nie toleruję takich słów pod adresem autora, który w tej chwili nie może się nawet sam obronić.
      Po trzecie, jeśli masz odwagę krytykować, miej także odwagę się przedstawić.

      Usuń

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad