BLOGOWA ZABAWA, CZYLI PRZYZWYCZAJENIA CZYTELNICZE MOLI

Przeglądając ostatnio obserwowane przeze mnie blogi natrafiłam na zabawę, która bardzo mi się spodobała i postanowiłam także odpowiedzieć na kilka pytań.

* O jakiej porze dnia czytasz najchętniej?
Zdecydowanie wieczorem i oczywiście nocami. Zawsze byłam nocnym markiem i potrafiłam czytać do rana. Teraz niestety nie mam szans na beztroskie odsypianie, dlatego czytam maksymalnie do pierwszej w nocy.


* Gdzie czytasz?
Na kanapie, w łóżku, na podłodze, przy komputerze, w łazience, w kuchni, na ławce, w pociągu, samochodzie i wszędzie gdzie się tylko da.


* W jakiej pozycji najchętniej czytasz?
Najbardziej odpowiada mi pozycja półsiedząca, ale jak nie ma wyjścia potrafię czytać w każdej innej:)


* Jaki rodzaj książek czytasz najchętniej?
Nie gardzę żadną książką. Przekonałam się, że gatunki, które kiedyś wydawały mi się nudne i nie warte mojej uwagi, potrafią jednak całkiem mile zaskoczyć. Ostatnio jednak lubuję się w rodzimej literaturze.


* Jaką książkę ostatnio kupiłeś/aś albo dostaleś/aś?
Jedyne książki jakie ostatnio kupiłam to te, które są dodatkiem do "Bluszcza". Z egzemplarzy recenzyjnych natomiast oczarowała mnie "Łódeczka" Randal de Seve od wydawnictwa Stentor.
Aktualnie czekam z niecierpliwością na książki które mają lada dzień nadejść.


* Co czytałeś/aś ostatnio?
K. Enerlich: Czas w dom zaklęty, Kiedyś przy błękitnym księżycu.


Co czytasz obecnie?

Oj sporo tego. W pierwszej dziesiątce są:
Ela Sanela - K. Pracić
Poeci patrzą - A. Grodecka
Kino bez tajemnic - E. Nurczyńska-Fidelska
Nowy numer "Bluszcza"
Wyznania młodego pisarza - U. Eco
Theodore Boone - J. Grisham
Bezpieczna bajka - wydanie zbiorowe NK
Kawa - Bożidar Jezernik
Kwiaty na poddaszu - V. C. Andrews
Cień wiatru - C. Ruiz Zafon


* Używasz zakładek czy zaginasz ośle rogi? Jeśli używasz zakładek, to jakie one są?
Oczywiście używam zakładek. Zazwyczaj są to podarunki z bibliotek i dodatki do zakupionych książek. Nigdy nie zaginam rogów. Zdarza mi się z braku laku zakładać książki rachunkami, wizytówkami i  żółtymi karteczkami.


* Jaka jest Twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
Na chwilę obecną z dzieciństwa przychodzą mi do głowy: Muminki, Baśnie Grimmów, a z lat nieco dojrzalszych oczywiście Jeżycjada M. Musierowicz.


* Którą z postaci literackich cenisz najbardziej?
Oj za mało miejsca i czasu żeby wypisać ulubione postacie.


Zapraszam wszystkich do zabawy:)







1 komentarze:

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad