Drugie życie puszki po kawie







Dziś o tym, co można zrobić ze zwykłej puszki po kawie, kakao czy herbacie. Czasem, kiedy kupuję jakiś produkt zwracam uwagę na opakowanie. Bywa i tak, że jeszcze nie odejdę od kasy, a już wiem, co powstanie z takowego po zużyciu całej zawartości. Nie są to jakieś wielkie rzeczy, bo nie mam zdolności do tego, aby tworzyć piękne handmade. Natomiast lubię nadawać przedmiotom drugie życie. Cenię ich oryginalność i niepowtarzalność. Takie przedmioty mają duszę, nawet jeśli kiedyś były tylko puszką po kawie.  

No więc tak samo było tym razem. Już w sklepie wiedziałam, że kiedy wypiję całą kawusię (a pyszna była) to ozdobię puszkę i być może stanie się skarbonką dla Tymka, puszką na drobiazgi i skarby, czy też pojemnikiem na kawę czy kakao.  Jakiś czas temu kupiłam w Biedronce blok kreatywny, aby zrobić własnoręcznie kartę urodzinową dla kolegi Tymka. Kiedy zobaczyłam tam papier w kropki, wiedziałam, że to właśnie on ozdobi moją puszkę. 

A oto efekt. Oczywiście nie spodziewajcie się cudów. To jest bardzo prosta rzecz, którą pewnie Tymek przysposobi na pudełko z kredkami lub skarbonkę. Jeszcze nie znam jego reakcji, bo jest w przedszkolu.


Do ozdobienia puszki wykorzystałam:


  • ·         Puszkę po kawie (Lavazza Club)
  • ·         Blok kreatywny firmy Interdruk
  • ·         Papier ścierny (P80)
  • ·         Klej Magic
  • ·         Pędzelek do rozprowadzania kleju
  • ·         Linijka, ołówek, cyrkiel, nożyczki

Papierem ściernym lekko starłam powierzchnię puszki, żeby papier i klej lepiej się trzymały. Następnie wycięłam z bloku interesujące mnie motywy i przykleiłam do puszki. Ważne, żeby klej rozprowadzać pędzelkiem (papier się nie wybrzuszy). W bloku są do wyboru papiery o grubości 80g i 170g. Do mojej puszki w zupełności wystarczył ten cieńszy. Nie powstały żadne grudki, a dekoracja gładko przylega do powierzchni.  Na plastikowe denko nakleiłam kółko z papieru o takim samym wzorze, a jeśli Tymek zapragnie wykorzystać puszkę jako skarbonkę, to dorobię jeszcze dziurkę. Właśnie w ten sposób moja puszka zyskała drugie życie:)
























12 komentarze:

  1. A ten klej to jakiś specjalny? Gdzie kupiłaś ten Magic?
    Czuję się zainspirowana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) Magic kupisz w każdym sklepie papierniczym. Jest świetny, bo dobrze klei i po wyschnięciu staje się przezroczysty (wszystkie mazy znikają). Kosztuje kilka złotych, a używam go do wszystkiego. Wiem, że dziewczyny, które zajmują się scrapbookingiem również go chwalą. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Bardzo fajna puszka wyszła :) Nie wiedziałam, że jest coś takiego jak blok kreatywny. Muszę zobaczyć w naszym papierniczym i pokombinować z nim w domu :)
    Jeszcze raz gratuluję pomysłu i wykonania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Olu. Ja sama nie wiedziałam wcześniej o istnieniu bloków kreatywnych. Wpadł mi w ręce w Biedronce. Są tam papiery o różnych grubościach i wzorach, kilka arkuszy motywów dekoracyjnych oraz naklejki z literkami, cyferkami i znaczkami graficznymi. Fajna sprawa :)

      Usuń
  3. Genialnie! W życiu bym nie powiedziała, że to kiedyś była puszka po kawie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kama dziękuję :) Miło mi, że wam się podoba. I faktycznie nie przypomina teraz puszki po kawie hihihhi

      Usuń
  4. Ale super puszka! Do takiej mogłabym wrzucać oszczędności ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Antyś :) U nas chyba zostanie jednak przybornikiem na kredki :)

      Usuń
  5. Świetnie Ci to wyszło, choć trochę roboty z tym miałaś ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszko :) Ale tak właściwie to nie miałam z tym wiele pracy. Ot oczyścić, przykleić i gotowe :)

      Usuń
  6. Śliczna i prosta ;) i morzna w niej wiele różnych rzeczy przechowywać❤

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczna i prosta ;) i morzna w niej wiele różnych rzeczy przechowywać❤

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad