KUFEREK PEŁEN WIERSZY

Kuferek pełen wierszy to zbiór czterdziestu ośmiu  przepięknych bajek i wierszyków dla dzieci. Muszę przyznać, że po raz pierwszy spotkałam się z tak różnorodnym zbiorem. Wiadomo, prawie każdy z nas posiada, lub posiadał jakiś zbiór Brzechwy, Tuwima, czy Konopnickiej. Nigdy jednak nie wpadł mi w ręce taki, w którym zostałyby zebrane same skarby, perełki klasyki dziecięcej. Dopiero w Kuferku, autorzy zdecydowali się umieścić bajki i wiersze autorów znanych i tych mniej popularnych, ale jakże cenionych.  Znalazłam tutaj wiele utworów, których wcześniej nie znałam. Jestem zachwycona, że razem z moim synem możemy odkrywać przepiękny świat bajek i wierszy polskich poetów klasycznych i współczesnych. A jest tutaj cała plejada gwiazd: Julian Tuwim, Danuta Wawiłow, Maria Konopnicka, Ignacy Krasicki, Stanisław Jachowicz, Adam Mickiewicz, Juliusz Słowacki, Józef Ignacy Kraszewski, Aleksander Fredro, Józef Czechowicz, Wiera Badalska, Natalia Usenko, Wanda Chotomska, Joanna Papuzińska, Joanna Kulmowa, Dorota Gellner, Zofia Beszczyńska. 

Przede wszystkim podoba mi się to, że dziecko w każdym wieku znajdzie w Kuferku… coś dla siebie, przez co książka z powodzeniem może służyć maluchowi przez kilka lat. Mój syn uwielbia, kiedy przed snem czytam mu O Rupakach Danuty Wawiłow, Wynalazek i Mój samochód Joanny Papuzińskiej, czy znane nam z innych zbiorów: Małpę w kąpieli, Pawła i Gawła, czy Stefka Burczymuchę. Na Słowackiego i Mickiewicza moje dziecko będzie musiało jeszcze poczekać, a póki co, korzysta mama:) 

RUPAKI
Kiedy tylko wieczorem zasiadamy do czytania mój syn zaczyna powtarzać całe wersy ze swoich ulubionych wierszyków (mama, to psichodzą lupaki). Obowiązkowo muszę mu pokazywać wszystkie obrazki, którymi jest zachwycony. To zasługa Bartka Drejewicza, który pięknie zilustrował Kuferek pełen skarbów, w sposób prosty, pobudzający wyobraźnię dziecka. Dzięki temu, że ilustracje nie są przesycone żywymi kolorami, nie odwracają uwagi naszych milusińskich od tekstu, co uważam za wielki plus. Oglądając je mam wrażenie, że ich spokojna tonacja działa wręcz wyciszająco.
Dla dzieci starszych, które już próbują samodzielnego czytania zaletą będzie duża i  przyjazna czcionka.

Czytanie tego zbioru stało się w moim domu wieczornym rytuałem i z czystym sumieniem polecam go wszystkim dzieciom, a także lubiącym wspomnienia z dzieciństwa dorosłym.


 Tytuł: Kuferek pełen wierszy
Autor: Wydanie zebrane
Ilustracje: Bartek Drejewicz
Wydawnictwo: Drzewko Szczęścia
Rok wydania: 2011


Za możliwość przeczytania i zrecenzowania książki serdecznie dziękuję wydawnictwu 
Drzewko Szczęścia 



Jeśli chcecie wygrać Kuferek pełen wierszy dla swojej pociechy wejdźcie na stronę wydawnictwa na facebooku


Recenzję zamieściłam również na portalu lubimyczytac.pl
Recenzję zamieściłam również na portalu nakanapie.pl

6 komentarze:

  1. jaka cudna książka ^^
    będę musiała nabyć ją na półeczkę mojej córki :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł i niezła gratka dla malucha:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kuferek - świetna nazwa, wystarczy otworzyć, a wysypie się cała garść :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak nazwa świetna.Pozdrawiam i zapraszam do mnie na nowego posta.;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja najbardziej lubię jak mamusia czyta mi "Zosię Samosię", "Pawła i Gawła" oraz "W Aeroplanie" :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad