KAPITAN NAUKA SUPERQUIZ "ZWIERZĘTA"


  • ciekawostki przyrodnicze i zoologiczne
  • przydatne definicje i pojęcia
  • wyjątkowe zwierzęta i ich zwyczaje
  • największe ssaki, najmniejsze ryby i inne rekordy
  • kolorowe zdjęcia i rysunki
  • interesujące zagadki
  • zaskakujące odpowiedzi
  • wciągające opowieści o zwierzętach
SuperQuiz to seria książeczek z ciekawostkami i zagadkami dla dzieci, wydana niedawno przez Wydawnictwo językowe Edgard. Seria zawiera cztery tytułu: zwierzęta, piłka nożna, świat, Polska. Ja mam akurat przed sobą część o zwierzętach.  Ta niewielka książeczka idealnie przydała mi się w podróży na Podkarpacie, kiedy to mój syn musiał spędzić w samochodzie długie godziny. Oczywiście jest jeszcze za mały na zagadki, ale zdjęcia ciekawych zwierzaków oglądał z zainteresowaniem. No i te gabaryty ( książeczka zmieści się w każdej torebce). Ja czytałam dzecku najważniejsze fakty z życia zwierząt i wyobraźcie sobie, że sama byłam niejednokrotnie zdziwiona i zaskoczona.  Ale pewnie nie tylko ja, bo czy wiedzieliście, że ryjówka etruska, to najmniejszy ssak, który nie jest większy od zapałki i waży całe dwa gramy? Albo, że olbrzymi płetwak błękitny, jest dłuższy niż trzy autobusy ustawione jeden za drugim. Waży sto dziewięćdziesiąt ton (to więcej niż stado dwudziestu pięciu słoni) i musi żyć w wodzie, bo inaczej zmiażdżyłby go własny ciężar. Mnóstwo w tej książeczce jest takich ciekawych informacji, które zaskakują nawet dorosłych. Informacje przekazane są w formie, która ma zainteresować  dziecko. Ciekawostki bez zbędnych szczegółów, wiele niesamowitych faktów, najważniejsze rzeczy zaś, zaznaczone są pogrubioną czcionką. Pełni dodają już tylko malownicze fotografie. Na rewersach każdej strony mieszczą się po trzy zagadki do każdego zwierzaka. Pytanie typu: wybierz poprawną odpowiedź, dokończ zadanie, wybierz hasła, które dotyczą itp. są doskonałą formą przyswojenia i powtórki materiału.  Dzięki formie quizu zaś dziecko uczy się bawiąc.  Przecież fajnie jest zaskoczyć kolegów wiedzą o tym, że na przykład istnieje gęś (gęś tybetańska), która jest najwyżej latającym ptakiem na świecie, a taka anakonda  potrafi najeść się na zapas, a potem pościć nawet przez dwa lata. W sumie ponad sto pięćdziesiąt zagadek z odpowiedziami, z których można skorzystać podczas podróży (sama sprawdziłam), imprezy urodzinowej dziecka, czy po prostu indywidualnej zabawy. To moim zdaniem ciekawa alternatywa, dla telewizji i gier komputerowych. Polecam!

Tytuł: Kapitan Nauka, SuperQuiz, Zwierzęta
Autor: Justyna Kolasińska
Wydawnictwo: Edgard
Rok wydania: 2012

Za możliwość przeczytanie i zrecenzowania książeczki dziękuję serdecznie Wydawnictwu Edgard






7 komentarze:

  1. Kurczę, tyle wiedzy w tak ciekawej formie - na pewno spodoba się każdemu maluchowi:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. hihi sama z chęcią bym się przyjrzała tej pozycji :))
    z pewnością świetna dla młodszych osóbek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki quiz pewnie spodobałby się mojemu kuzynkowi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ooo to coś dla naszej rodzinki, lubimy takie rzeczy :) córka byłaby zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mam taki quiz, ale geograficzny. dostałam go jeszcze za czasów podstawówki i do dziś pamiętam niektóre pytania. świetna forma nauki przez zabawę.

    OdpowiedzUsuń
  6. ooo jak tu fajnie!!!
    zostaję!
    zapraszam też do mnie :)
    waniliowe-czytadla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i za zaobserwowanie. Na twojego bloga już zaglądam:)Pozdrawiam

      Usuń

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad