Żabka Chlapka - Monika Witt

Autor: Monika Witt
Tytuł: Żabka Chlapka
Ilustracje: Agata Wypartowicz
Wydawnictwo: Sztuka i Wiedza
Rok wydania: 2012











Pewnego razu nad stawem pojawia się bocian, który szuka czegoś na kolację. I kto przez swój niewyparzony języczek wpada bocianowi prosto do dzioba? Oczywiście żabka Chlapka. Jak zakończy się ta historia? Oczywiście dobrze. Ktoś, kto wierzy w przemianę żabki, staje w jej obronie. Dopiero wtedy dotrze do niej jak okropnie zachowywała się do tej pory. Jest jej wstyd i bardzo chce się zmienić. Najpierw musi jednak znaleźć sposób na to, aby zwierzątka jej wybaczyły. Z pomocą przychodzi Pan Kumak, którego słowa powinny zapamiętać wszystkie dzieci:

-Są takie dwa magiczne słowa: przepraszam i dziękuję – wtrącił się do rozmowy Pan Kumak. – Zapamiętaj je dobrze.

Żabka Chlapka, to świetna propozycja czytelnicza dla przedszkolaków. Nie dość, że uczy obcowania z grupą, to zachęca do budowania przyjaźni, bez której życie jest niepełne i smutne. Przyjaciel stanie w naszej obronie, nawet wtedy, gdy nie byliśmy dla niego zbyt dobrzy. Dziecko uczy się także używać magicznych słów „przepraszam” i „dziękuję” i poznaje ich magiczną moc.
Nie sposób nie wspomnieć o rewelacyjnych ilustracjach Agaty Wypartowicz, które są wykonane z filcu, kolorowych materiałów i sznurka. Widząc je, miałam ochotę pobiec po kawałek szmatki, igłę i nitkę i „uszyć” mojemu synowi taką bajeczkę.
Polecam gorąco!

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania bajeczki, serdecznie dziękuję Wydawnictwu Sztuka i wiedza





15 komentarze:

  1. Też recenzowałam tę książkę. Moja córka bardzo lubi Chlapkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, czytałam i bardzo mi się podobała twoja recenzja:)

      Usuń
  2. Żabka Chlapka jest też u nas :) przyjemna książeczka

    OdpowiedzUsuń
  3. Znamy z córeczką kilka "żabich historii", ale o tej książce jeszcze nie słyszałyśmy. Lubimy nietypowe ilustracje. Zachwycamy się dziełami Anny Kozyry-Pawlak (pisałam o tym przy okazji recenzowania "Księżniczki na ziarnku grochu"), więc i ilustracje Agaty Wypartowicz przypadłyby nam do gustu (z tego, co widzę na okładce).

    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście w Księżniczce ilustracje są cudowne. Uwielbiam połączenie mądrego tekstu z nietypową ilustracją:) Pozdrawiam

      Usuń
  4. Wspaniała książeczka. U mnie w domu mam przedszkolaka, więc myślę, że wraz z żabką nauczy się wielu magicznych słów :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Mój przedszkolak biega po domu i woła: Ploszę, pseprasam, dziekuję!!

      Usuń
  5. Czytałam, wspaniała!
    Zapraszam na konkurs z firmą PRYMAT na danie świąteczne : http://book-and-cooking.blogspot.com/2012/11/konkurs-z-firma-prymat-edycja-swiateczna.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Ilustracje brzmią bajecznie. Przejdę się następnym razem na dział dziecięcy księgarni, żeby zobaczyć je na własne oczy. A sama historia wręcz idealna dla małego czytelnika, ciekawa i pouczająca zarazem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kochana, jakie śliczne zdjęcie profilowe! Cudowne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bezczelnie się podepnę pod ten komentarz :) I podpiszę, rzecz jasna! :)
      Jeśli chodzi o książeczkę - mnie zachwyciła. Sądzę, że mojemu synowi również by się spodobała.

      Usuń

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad